Moje EKOpostanowienie

#DlaPlanety 2020

EKOdziałania

EKOwiedza


Ratujmy Naturę.
Ratujmy siebie.

5 czerwca 2020

Do 5 czerwca, video-animacje na ekranach, plakaty zewnętrzne w wielu miejscach w Polsce, prasa i media społecznościowe, prezentowały znikające słowa, oznaczające chronione gatunki, grupy gatunków, całą Naturę. To znikanie słów miało nas zmobilizować do działania. 

Świadomość zagrażających strat motywuje do nas zmian, dlatego aby wzmocnić przesłanie zanikającej Natury, 3 i 4 czerwca z winiety ogólnopolskiego wydania dziennika Rzeczpospolita zniknął także symbol gazety – Orzeł. 

 

Dlaczego zniknął Orzeł?

W Polsce, Orzeł Przedni jest objęty ochroną gatunkową ścisłą. Celem kampanii, jest skupienie jak największej uwagi społecznej na konieczności ratowania ginących gatunków i zanikania różnorodności biologicznej, a wraz z nią – nas samych. Hasło kampanii: Ratujmy Naturę. Ratujmy siebie. wymowinie dopowiada sens dla pustej przestrzeni w logo dziennika kojarzonego z wizerunkiem Orła.

 

Rzeczpospolita bez Orła​

Przez dwa dni poprzedzające 5 czerwca, w winiecie drukowanych egzemplarzy Rzeczpospolitej zabrakło wizerunku Orła. Dodatkowo, pojawiała się pod winietą ukierunkowująca czytelnika belka z pytaniem: Dlaczego zniknął orzeł? 

AR 200609567    

 

Wewnątrz numerów 3 i 4 czerwca, pojawily się eksperckie teksty o związkach bioróżnorodności i klimatu jako fundamentach naszej cywilizacji, oraz o ginących gatunkach i zanikaniu bioróżnorodności. 

Wydanie wydrukowane 5 czerwca, w Światowym Dniu Środowiska, w winiecie dziennika prezentuje logo kampaniii Zielona Wstążka #DlaPlanety. Zabieg ten ma nam uzmysłowić, że wcześniejsze zniknięcie Orła nie było przypadkowe i wiąże się z przesłaniem kampanii wzywającym do ratowania bioróżnorodności.

5 czerwca 2020 rzeczpospolita     e wydaniw rzp 5062020

 

Jednocześnie, na łamach dziennika ukazało się wyjaśnienie – dostępne po kliknięciu w obrazek poniżej:

Rzp 562020 

Ratujmy siebie, podejmujmy EKOpostanowienia

Od dzisiaj, na stronie kampanii dostępne są EKOpostanowienia. Podejmując je online dowiadujemy się co zrobić, żeby zahamowac postępującą utratę różnorrodności biologicznej. Zaletą EKOpostanoweiń jest to, że są w zasięgu naszych możliwości. W ten sposób każdy może mieć wpływ – modyfikując nawet jedno codzienne przyzwyczaje, każdy może przyczynić się do zmniejszenia globalnego negatywnego wpływu na środowisko. EKOpostanowienia edukują nas, ale są też czynnikiem wzbudzania poczucia sprawczości i odpowiedzialności za bezpieczeństwo Natury, a przez to—również nas samych.

Patronat medialny nad obchodami ​Światowego Dnia Środowiska ​w Polsce objęła Rzeczpospolita. 

​Działania komunikacyjne kampanii wsparła agencja HAVAS PR.

Akcja „Dlaczego zniknął orzeł?” została zaplanowana wspólnie przez Centrum UNEP/GRID-Warszawa i dzienik Rzeczpospolita jako kluczowy element kampanii Zielona Wstążka #DlaPlanety 2020. 

Kampania Zielona Wstążka #DlaPlanety 2020 "Ratujmy Naturę. Ratujmy siebie" została opracowana i przeprowadzona przez Centrum UNEP/GRID-Warszawa we współpracy z agencją Syrena Communications. 

W minionym roku, z okazji Światowego Dnia Środowiska, którego tematem przewodnim były zanieczyszczenia powietrza – Centrum UNEP/GRID-Warszawa i agencja Syrena Communications przygotowały akcję "Śmierć Palmy", okresowo wymieniając na uschnięte (prawdziwe), liście sztucznej palmy na Rondzie De Gaulle'a w Warszawie. 

 


 

image02

 

© 2024 Centrum UNEP/GRID-Warszawa, Zakład Narodowej Fundacji Ochrony Środowiska
ul. Poznańska 21 lok. 29, 00-685 Warszawa; tel. +48 22 840 6664, e-mail: grid@gridw.pl

Polityka prywatności