Dbałość o środowisko naturalne jest nieodłączną częścią misji firmy BASF. Ważne jest jednak nie tylko to, jak wytwarzane są nasze produkty czy jak wygląda nasz łańcuch dostaw. Chcemy, by troska o planetę towarzyszyła nam również w codziennych czynnościach.
Dlatego zainspirowani m.in. Ekopostanowieniami Centrum UNEP/GRID-Warszawa promowanymi na naszej zeszłorocznej konferencji „BASF dla planety” w 2020 r. ruszyliśmy z kampanią wewnętrzną o nazwie #Ekowyzwania.
Poszczególne działy BASF otrzymały prośrodowiskowe zadanie do wykonania wymyślone przez pracowników innego departamentu. W ramach inicjatywy odbyły się już m.in. szkolenie z segregacji odpadów, giełda wymiany ubrań czy webinar na temat składników naturalnych w kosmetykach.
Część zespołów przesiadła się na rowery, hybrydowe taksówki oraz… własne stopy. Jeden z działów otrzymał wyzwanie – milion kroków w tydzień.
W planie mamy jeszcze m.in. sadzenie drzew czy zakupy z torbami wielorazowego użytku. Realizacji akcji #Ekowyzwania towarzyszy dokumentacja fotograficzna, a we wrześniu planujemy podsumowanie wszystkich działań.