Ekologia i edukacja w zakresie ochrony środowiska zajmują ważne miejsce w strategii odpowiedzialnej bankowości Santander Bank Polska S.A.
Jako instytucja finansowa bank ma możliwość dotarcia do różnych grup społecznych i zaangażowania ich w inicjatywy, które promuje. Z tego też powodu Santander Bank Polska S.A. ponownie został partnerem strategicznym ogólnopolskiej kampanii „Zielona Wstążka #DlaPlanety”.
Edukacja ekologiczna
Bank aktywnie uczestniczy w budowaniu świadomości proekologicznej wewnątrz organizacji i wśród swoich klientów. W ramach działań dla pracowników, w maju publikowane były cotygodniowe artykuły w intranecie, poruszające kwestie bioróżnorodności.
Dodatkowo wśród pracowników przeprowadzono sondę, w której pytano: „Czy dbasz o różnorodność w swoim otoczeniu?”. W ankiecie wzięło udział ponad 800 osób.
- 63% uczestników deklaruje, że dba o bioróżnorodność bo wie, jakie to ważne dla nich samych i dla środowiska.
- 23% z tej grupy pracowników uważa, że nie robi nic w tym temacie, ale chętnie dowie się więcej.
- 14% respondentów nie jest zainteresowane tematem zmian klimatycznych.
Ciągła edukacja w tym zakresie pozostaje bardzo ważna.
Konkurs dla pracowników
#DlaPlanety2020, trwał od 25 maja do 1 czerwca. Pracownicy, na intranecie, publikowali swoje zdjęcia, na którym pokazują w jaki sposób dbają o bioróżnorodność i co pożytecznego robią dla natury.
Do udziału w konkursie zachęcał Marcin Dorociński, ambasador marki, który specjalnie na tę okazję nagrał film dla pracowników Santander Bank Polska S.A. Wszystkie zgłoszone fotografie są dostępne w intranecie, dzięki nim pracownicy wzajemnie motywowali się i inspirowali swoimi działaniami.
Co najczęściej było uchwycone w kadr? Domki dla owadów, łąki kwietne wokół domów oraz oddziałów, ogródki na balkonach, zakupy na lokalnych bazarkach, kompostowniki, sprzątanie w lasach i wiele innych. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone 5 czerwca w Światowym Dniu Środowiska, a z konkursowych zdjęć powstanie kolaż.
Konkurs dla klientów
Santander Bank Polska S.A. zaplanował konkurs również dla swoich klientów na platformie Facebook. Użytkownicy mają za zadanie pokazać jak realizują swoje ekopostanowienia i co robią dobrego dla natury. Odpowiedzi można przeczytać na profilu głównym banku na FB, w komentarzach pod postem konkursowym.
Nie brak przykładów na to, jak klienci dbają o środowisko - to m.in. e-faktury, korzystanie z naturalnych środków czystości i kosmetyków, racjonalne zakupy, ograniczanie użytkowania plastiku czy zbieranie i używanie deszczówki.
Zabawa trwa od 29 maja do 7 czerwca. Wyniki zostaną ogłoszone w tygodniu 8 – 12 czerwca, a główną nagrodą jest voucher na wyjazd w zgodzie z naturą ze Slowhop. Udział w konkursie promuje ambasador marki – Marcin Dorociński.
Podejmij EKOpostanowienie
W Światowym Dniu Środowiska ambasador marki - Marcin Dorociński, zwraca uwagę na tematy związane z dbałością o bioróżnorodność. Na profilach banku w mediach społecznościowych zachęca również do podejmowania EKOpostanowień na stroneie DlaPlanety.pl.